Czy kongresy hybrydowe będą przyszłością spotkań?
Konferencja hybrydowa będzie prawdopodobnie najpopularniejszym hasłem w branży hotelarskiej w 2021 roku. To nowy rynek, w którym wielu widzi zagrożenie z powodu braku sprzedaży usług towarzyszących, takich jak noclegi, parking, gastronomia oraz spa. Dla innych to szansa na dotarcie do zupełnie nowych klientów i nisz rynkowych. Wielu z początku popełni błędy, zanim opanują do perfekcji organizację kongresów hybrydowych. Dlatego warto zacząć już dziś.
Jaka jest różnica pomiędzy spotkaniem online a spotkaniem hybrydowym?
Spotkanie hybrydowe w przeciwieństwie do prezentacji online, gromadzi większość lub wszystkich prowadzących w jednym miejscu. Dzięki temu mogą swobodnie prowadzić dyskusję między sobą lub prezentować zalety przedstawianego produktu. Uczestnicy konferencji natomiast łączą się poprzez platformy streamingowe, oglądając obraz video i ewentualnie zadając pytania poprzez chat. I właśnie ta różnica jest tutaj najistotniejsza i jednocześnie najtrudniejsza w realizacji.
Jaka jest rola hotelu w organizacji konferencji hybrydowej?
Hotel będący miejscem takiego spotkania, zapewnić musi jednocześnie najszybszy możliwy internet bez lagów i zaników zasięgu, oraz tradycyjną obsługę ekipie technicznej, prowadzącym i ich gościom. Miejsce spotkania musi więc być przyjazne, ciepłe, z pełnym zapleczem sanitarnym oraz obsługą kelnerską, a jednocześnie wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt techniczny.
Drugim aspektem jest zaoferowania atrakcyjnych wizualnie przestrzeni. Konferencję w green-boksie lub na tle videowallu można przeprowadzić dosłownie wszędzie. Jednakże w sympozjum hybrydowym atrakcyjne jest rzeczywiste miejsce, które wprowadza odrobinę normalności, wrażeń wizualnych, a może nawet egzotyki dla uczestników spotkania. Poza tym jest oczywiście znacznie tańsze niż budowanie wirtualnej scenografii.
Szkolenia i konferencje hybrydowe w Hotelu Afrodyta
Hotel Afrodyta Business & Spa ma już pierwsze kroki za sobą. W 2020 roku przeprowadziliśmy kilka kongresów hybrydowych w różnych konfiguracjach. Po publikowanych reakcjach Organizatorów można wnioskować, że wszystko odbyło się zgodnie z oczekiwaniami. Kolejne hybrydowe spotkanie w naszym Hotelu udało się także dzięki dobrej i sprawdzonej już współpracy między agencją eventową STAP Institute oraz Ford Polska.
Zalety kongresu hybrydowego
Mieszany typ spotkania ma dla nas wiele zalet. Takie wydarzenie ma zdecydowanie większy zasięg. Przekaz video na popularnej bądź dedykowanej platformie streamingowej pozwala brać udział w spotkaniu nieograniczonej liczbie uczestników. Przeprowadzenie kongresu lub szkolenia na terenie Hotelu Afrodyta jest dla nas niewątpliwą reklamą wśród uczestników. Zadaniem Hotelu jest takie zaprezentowanie się, aby wzbudzić chęć realnych odwiedzin wśród widzów w celach służbowych lub prywatnych. W tym celu niezbędna jest jak najściślejsza współpraca z organizatorami wydarzenia hybrydowego, w tym możliwości autopromocji.
Jako że spotkania hybrydowe są wciąż nowością, odpowiednie zaprezentowanie się obiektu konferencyjnego jest reklamą na dalsze tego typu realizacje. Nasz szybki internet uniesie każdą jakość transmisji video. Wielofunkcyjne sale konferencyjne pozwalają wprowadzić nie tylko najbardziej rozbudowany i skomplikowany sprzęt audiowizualny, scenę, videowall, podnośniki, ale także samochód, sprzęt AGD, czy meble.
Obsługa techniczna, informatyczna oraz merytoryczna takiego wydarzenia to potężny zespół pracowników. Ich obsługa jest niezwykle skomplikowana organizacyjnie. Ekipa techniczna pracuje przed i w trakcie spotkania non-stop: od zbudowania sceny, poprzez próby techniczne, merytoryczne, przeprowadzenie konferencji, aż po uprzątnięcie sprzętu i wyjazd z hotelu. W takim wypadku niezbędna jest ciągła przerwa kawowa, elastyczne godziny pracy restauracji, całodobowa lub wydłużona praca strefy relaksu i płynny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi pracownikami hotelu.
Kongresy hybrydowe to zupełnie nowy rozdział w działalności Hotelu Afrodyta Business & SPA. Jesteśmy już na niego gotowi. Jeżeli także Twój biznes potrzebuje nowych dróg dotarcia do klientów, kontrahentów lub nawet swoich własnych rozporoszonych pracowników, to zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Sprzedaży.